آموزش نوشتن پروژه و پایان نامه دانشگاهی

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مجله های علمی و ژورنال های جهان برای چاپ مقالات بپردازیم. پس اگر به فکر چاپ مقاله در مجلات معتبر هستید این مطلب را مطالعه کنید.

 

معرفی بهترین مجله های علمی در دنیا

۱- مجله Discover

در سال ۱۹۸۰ این مجله برای اولین بار منتشر شد و در آن زمان مقالات معتبری را برای جوانان و محققان فراهم کرد. این مجله انواع مقالات فیزیک، پزشکی، سلامت، فناوری و … را چاپ می‌کند.

 

۲- مجله Nature

این مجله انگلیسی است و در سال ۱۸۶۹ اولین نسخه آن منتشر شد.  البته باید متذکر شد این مجله تنها در زمینه علوم طبیعی مقاله چاپ می‌کند. ایمپکت فاکتور این انتشارات ۴۰٫۱۳ می‌باشد. شاخص اچ ایندکس ناشر این مجله برابر با ۳۶۶ می‌باشد.

 

۳- National Geographic

باید گفت این مجله تنها برای چاپ مقالات علمی نیست بلکه طیف گسترده ای از موضوعات تاریخی و طبیعی را در برمی‌گیرد. پس می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسانی باشد که علاقه دارند درباره جهان خود و وقایع آن بیشتر بدانند.

 

۴- مجله Science

این مجله برای کشور آمریکا است و دارای ضریب تاثیر بالای ۳۷/۲۰ می‌باشد. همچنین ویرایشگر این مجله جرمی برگ (jeremy M.berg) است. اچ ایندکس اعلام شده توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۳۲۰ می‌باشد.

 

۵-مجله cell

اگر به دنبال یک مجله معتبر برای چاپ مقاله در زمینه پزشکی و زیست شناسی هستید به شما این مجله را پیشنهاد می‌کنیم.  این مجله برای کشور آمریکا و دانشگاه کمبریج است. ضریب تأثیر این مجله ۳۰/۴۱ است و  اچ ایندکس اعلام شده توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۲۳۷ می‌باشد.

 

۶- مجله The Lancet

این مجله  از بهترین مجله های علمی و برای کشور انگلستان است و از قدیمی ترین مجلات در زمینه پزشکی می‌باشد. این مجله در شهر لندن، پکن و نیویورک شعبه دارد. ضریب تأثیر این مجله عدد ۴۴ است. ویرایشگر این مجله نیز ریچارد هورتون (Richard Horton) نام دارد. اچ ایندکس اعلام شده توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۲۷۳ می‌باشد.

 

۷- مجله Chemical Reviews

در سال ۱۹۲۴ در کشور آمریکا این مجله کار خود را شروع کرد. البته مجله Chemical Reviews تنها مقالات شیمی را پوشش می‌دهد و این موضوع از نام مجله نیز مشخص است. باید اشاره کرد که ضریب تأثیر این مجله ۴۷/۹۲ است. اچ ایندکس اعلام شده توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۲۱۱ می‌باشد.

 

۸- مجله Advanced Materials

در کشور آلمان و در سال ۱۹۸۸ این مجله شروع به کار کرد. زمینه‌های مورد پوشش این مجله شیمی، فیزیک و نانو تکنولوژی است. ضریب تأثیر آن نیز ۱۹/۷۹ است. اچ ایندکس اعلام شده توسط گوگل اسکولار برای ناشر این مجله برابر با ۲۱۸ می‌باشد.

 

  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • معصومه جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی